UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Serwis lem.pl używa informacji zapisanych za pomocą cookies (tzw. „ciasteczek”) w celach statystycznych oraz w celu dostosowania do indywidualnych potrzeb użytkowników. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w Twojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z niniejszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci końcowego urządzenia. Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są do korzystania z serwisu lem.pl

1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

kulturoznawca, adiunkt w Instytucie Kultury Polskiej UW, wykładowca Akademii Teatralnej w Warszawie, członek redakcji „Kontekstów”. Zajmuje się teorią obrazu i narracji. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych, tłumaczeń oraz prac popularyzatorskich. W 1992 roku wydał książkę Anty-Däniken.

Najważniejsze publikacje:

Książki autorskie

  • 2010: Piękna jako bestia. Przyczynek do teorii obrazu, Warszawa: Wyd. UW
  • 1992: Anty-Däniken, Warszawa: Wyd. G.D.

Podręczniki

  • 2006: Literatura. Wiedza o kulturze - Encyklopedia szkolna, Warszawa: WSiP [red. naukowa działu Wiedza o kulturze, współautorstwo]

Inne

  • 2010: Bezdomność Odyseusza, "Konteksty" z. 2;
  • 2010: Obraz, krypta, interpretacja, "Konteksty" z. 1;
  • 2010: Śmierć obrazu, "Konteksty" z. 1;
  • 2008: Obraz w "Powiększeniu" - problem fokalizacji, "Kwartalnik filmowy" nr 64;
  • 2007: O weterologii Stanisława Lema, "Teksty drugie" nr 6;
  • 2007: Ekranizacja pamięci. O filmie Memento Christophera Nolana, w: Szymon Wróbel (red.), Iluzje pamięci, Kalisz;
  • 2006: Sztuka jako zło, w: Sztuka wobec zła, praca zbiorowa, Częstochowa;
  • 2006: De la féminisation du mal, "Bien dire et Bien aprandre" nr 26;
  • 2006: Kompleks Echidny (Bestia wizualna), "Konteksty" nr 1.