kulturoznawca, adiunkt w Instytucie Kultury Polskiej UW, wykładowca Akademii Teatralnej w Warszawie, członek redakcji „Kontekstów”. Zajmuje się teorią obrazu i narracji. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych, tłumaczeń oraz prac popularyzatorskich. W 1992 roku wydał książkę Anty-Däniken.
Najważniejsze publikacje:
Książki autorskie
- 2010: Piękna jako bestia. Przyczynek do teorii obrazu, Warszawa: Wyd. UW
- 1992: Anty-Däniken, Warszawa: Wyd. G.D.
Podręczniki
- 2006: Literatura. Wiedza o kulturze - Encyklopedia szkolna, Warszawa: WSiP [red. naukowa działu Wiedza o kulturze, współautorstwo]
Inne
- 2010: Bezdomność Odyseusza, "Konteksty" z. 2;
- 2010: Obraz, krypta, interpretacja, "Konteksty" z. 1;
- 2010: Śmierć obrazu, "Konteksty" z. 1;
- 2008: Obraz w "Powiększeniu" - problem fokalizacji, "Kwartalnik filmowy" nr 64;
- 2007: O weterologii Stanisława Lema, "Teksty drugie" nr 6;
- 2007: Ekranizacja pamięci. O filmie Memento Christophera Nolana, w: Szymon Wróbel (red.), Iluzje pamięci, Kalisz;
- 2006: Sztuka jako zło, w: Sztuka wobec zła, praca zbiorowa, Częstochowa;
- 2006: De la féminisation du mal, "Bien dire et Bien aprandre" nr 26;
- 2006: Kompleks Echidny (Bestia wizualna), "Konteksty" nr 1.